 Tradiční předdakarskou rozlučkou je v Nizozemí každoroční dostaveníčko dakaristů na terénní dráze ve Valkenswaardu. Tamní okruh hostí setkání dakarských týmů už řadu let. I přes prachbídné počasí, kdy bys v dešti psa ven nevyhnal si diváků a příznivců našlo cestu na okruh přes 8500.
|
 Jan de Rooy nebude jediný s vozym Ginaf a nezávislým zavěšením kol. Tým Ginaf Rally Power je zpět, silnější než kdy jindy, má toho hodně natestováno, inovací plný ranec a i ambice poskočily o trochu výše. Krom trojice de Rooyových Ginafů a dvojice soukromých Ginafů s tuhými nápravami jsou vypraveny hned tři identické speciály Ginaf X2222 SP s motorem Caterpillar, čtvrtý pojede se stejným agregátem, ale bude ve specifikaci 2005.
 Ohňově rudý tým Exact-MAN se opět objeví na Dakaru. Při první účasti v roce 2005 oslnil kvalitními výkony, ale neměl štěstí v okružní etapě okolo Ataru, vloni už Stacey jasně promlouval do boje o vavříny a vyhrál pět etap (Čagin už svou pozici jen kontroloval). Pro Dakar 2007 se jasně mluví o útoku na prvenství.
 Po několika neúspěšných pokusech dostat se na slavnou rallye Dakar, se dnes téměř s jistotou dá říct, že na startu v portugalském Lisabonu uvidíme mimo jiné i libereckého rodáka, držitele nejvyššího ocenění Fair-play za záchranu života, mistra ČR v enduru z roku 1999 a několikanásobného účastníka Šestidenní, Davida Pabišku.
 Ve dnech 6.-7.12.2006 absolvoval Letka Racing Team jedenáctinásobného účastníka rally Tomáše Tomečka na slovenské Sahaře závěrečné testování "modré" Livescore a "zelené" Petrobras Tatry.
 V polovině listopadu, krátce po dokončení repase a stavby soutěžního vozu pro Dakar 2007, vyrazil Tedom Truck Team na týdenní testovací program do Tuniska. V lokalitě cca 550 km jižně od Tunisu se odbyly ostré zkoušky základních komponent a zároveň celý tým pořídil zajímavý prezentační promomateriál.
|
 Dakarská rallye, to je kromě faktu, že se jedná o největší závod světa, také pořádný byznys a gigantický kolos, který žije svým vlastním životem a dýchá obrovským vnitřním nábojem, díky němuž přežil dobré i zlé časy. Kolik motoristických podniků se právě tímhle může pochlubit? Snad 24hodinovka v Le Mans – kolika tragédií už byla svědkem? Velká cena Monaka formule 1? 500 mil v Indianapolis? Rallye Monte Carlo, která v dnešní rallyové době nemá ani náhodou na růžích ustláno, ale dokážete si představit světovou rally bez průjezdu přes Turini nebo kaňon Vesubie?
 Jan de Rooy je zpátky. Je zpátky ve velkém stylu. Je zpátky, jako obvykle, v inovátorském duchu a posouvá měřítka své kategorie opět o kus dál. Přitahuje pozornost nejen nezvyklými technickými řešeními, ale také naprosto nekompromisním tahem na branku, v níž se skrývají dakarské vavříny...
 Kamiony na Dakaru 2007, to bude hlavně a především pořádná řežba v boji o každé místo v první desítce. Ve startovní listině figuruje hned 80 (!) strojů a nasazení posádek vesměs odpovídá předpokladům, změn je nakonec méně, než se čekalo, a ty zásadní nejsou vždy k lepšímu. Dakar 2007 se vrátí do éry velkolepých rusko-holandských bitev, v níž si svoje slovo budou chtít vzít alespoň na chvíli i jezdci na strojích z Česka.
 Týden po návratu z testování v Tunisku zavítal Loprais Tatra Team na osvědčené „bojiště“, a to doslova, vojenský prostor Záhorie poblíž slovenské Senice. Na programu byly závěrečné zátěžové testy a také setkání se zástupci médií, partnerů a přátel týmu. Zájemci si mohli vychutnat pořádný zákusek v podobě ostré jízdy na „horkém“ navigátorském sedadle po boku soutěžního jezdce Aleše Lopraise a užít si tak vpravdě adrenalinový zážitek.
 Nad startovní listinou favoritů automobilové kategorie už jsme se na tomto místě pozastavovali, proto vezmeme favority telegraficky. Repsol Mitsubishi Ralliart: nový vůz Pajero MPR 13, nejvyrovnanější posádky, nejvyšší ambice. Sestava: Peterhansel - Cottret, Alphand - Picard, Masuoka - Maimon, Roma - Cruz. Není co dodat...
|
|