 Poprvé za dobu svého samostatného působení v Letka racing teamu vyráží Tomáš Tomeček na Dakar v ryze české sestavě, až dosud byl vždy členem mezinárodního uskupení, ať už s brazilskými nebo s australskými kolegy. Protože jeho loňský týmový parťák Michael Tanaka musel z rodinných důvodů zůstat doma, objevuje se po letech v soutěžní posádce 57letý Vlastimil Buchtyár, doyen Tomečkovy sestavy a legendární postava první dekády tatrováckého působení na Dakaru.
|
 Odhodlání, sebevědomí i velká chuť něco dokázat s novou technikou doslova čišely z Martina Macíka během úterní tiskové konference, pořádané u příležitosti odjezdu jeho týmu na start dalšího ročníku legendárního Dakaru. Tým v novém spojení s ekipou Karla Lopraise, společné servisní zázemí, nově jen dvojčlenná posádka a hlavně nový, ohňově rudý speciál stojící před budovou, který by měl sedlčanskou partu konečně dovézt k vyšším příčkám – stalo se toho nového dost.
 Tým X-Raid býval vždy jakousi prodlouženou tovární rukou BMW – nevystupoval přímo jako tovární tým, ale kvalitními výsledky se dokázal prosazovat mezi Mitsubishi a Schlessery velmi agilně, stal se navíc průkopníkem dieselových motorů mezi osobními auty. Dnes je jeho pozice o něco těžší – přibyl velký rival v podobě Volkswagenu, který jde stejně tak cestou naftového pohonu a vyplácí se mu to. Ale BMW X-Raid své ambice nezmenšuje.
 V loňském ročníku se rudým speciálům MAN Hanse Staceyho příliš nevěřilo, tím spíš když druhý vůz týmu havaroval hned v úvodní africké etapě. Jenže Stacey tlačil na pilu skutečně vehementně a ukázal, že dokáže s novým vozem, který měl stále ještě jistý výkonový handicap, stačit i svému strýci Janu de Rooyovi a bratranci Gerardovi. Letos s přestavěnými vozy už Stacey zjevně míří mnohem výše.
 Dne 13.12.2005 proběhla v sídle společnosti AUTO PALACE SPOŘILOV tisková konference CZECH ORLEN TEAMU. - Třebaže chvíli uvažoval i o novém vozu, zúčastní se Martin Macík dakarské rallye opět s kamionem Liaz. Český pilot převzal letos druhou přihlášku Karla Lopraise a jeho týmu Tatra a bude s ním mít při své čtvrté účasti premiérově i společný doprovodný vůz.
 Dakarské dobrodružství se blíží a Karel Loprais se do cíle nejslavnější rallye vypraví už po devatenácté. Loprais Tatra Team dokončuje poslední přípravy auta, které je interně označováno jako Tatra Dakar 2006. Výrazné změny se odehrály zejména v oblasti tlumení kol a došlo také k vylepšení rozložení hmotnosti. Díky tomu by se měly zlepšít jízdní vlastnosti.
|
 A nastává pravidelný fetiš autora, pořadatelé Dakaru zveřejnili startovní čísla, a tak je honem honem potřeba se zakoukat do startovních listin. Zde je tradiční „číselný pamflet.“
 Hořkost a zklamání s diskvalifikace v posledním ročníku jsou snad překonány, Holanďan Hans Bekx rozhodně ukázal , že v boji o dakarské prvenství se s ním musí počítat. Nikdo nespí a Bekx minulý týden představil svůj obrozený tým 12 lidí. Pro úspěch udělal maximum a jak krajané z týmu de Rooy, tak všichni ostatní mají o zdatného soupeře navíc.
 Po kamionech se dostávají na řadu i ostatní kategorie. V nich letos postrádáme nové velké hvězdy světového motorsportu, všichni Colinové i Juhové zůstali doma, ale kvalitní jádro zůstalo, navíc obohacené o řadu zajímavých přestupů.
 Celkem pět kamionů DAF vypravuje na Dakar 2006 tým Gauloises de Rooy. Tři budou už tradičně v hlavní soutěži a dva jim budou dělat zázemí v bivaku. Tým znovu posílil na všech frontách a ambice nemůže mít jiné, než ty nejvyšší. „teď už to není o tom, porazit Jana, chceme pobít hlavně Kamazy,“ říká navigátor Tom Colsoul.
 V pondělí 28. listopadu se v Turíně konala prezentace týmu Motorsport Italia před nadcházejícím Dakarem 2006. Z druhdy odstrkované ekipy se po roce stal co do počtu soutěžních vozidel největší tým kategorie kamionů. Do soutěže postaví hned pětici strojů, z toho tři zcela nové speciály Iveco EuroTrakker, další dva pojedou v asistenční kategorii.
|
|