Get Adobe Flash player
Home AKTUÁLNÍ ZPRÁVY Dakarské Osobnosti Čekali na nás mauretánští velbloudi, říká Petr Vodák

Čekali na nás mauretánští velbloudi, říká Petr Vodák

Celý článek Petr Vodák je zkušebním technikem ve zkušebně nákladních automobilů. Pochází z Boskovic a kolegové od něj v létě loudí meruňky. Sice si správně spojují jeho bydliště s jižní Moravou, ale Boskovice ležící na úpatí Vysočiny jsou na úrovni Přerova a zdejší podnebí meruňkám prostě nesvědčí. Ročníky DAKARU ... České osobnosti historie marathónu Dakar ... Tatra je vaším prvním zaměstnáním? Ne, ale hned první zaměstnání bylo s Tatrou úzce spjato. Po studiu na strojní fakultě VUT Brno a absolvování základní vojenské služby jsem pracoval u dealerské firmy Tatry v Brně. V květnu 1996 jsem nastoupil do samotné kopřivnické Tatry jako zkušební technik. Ta práce mě moc baví, mimo jiné i proto, že není stereotypní a pořád děláte něco nového. Dělat na lince, to by byla pro mě muka. Jste svobodný, bydlíte na ubytovně. Čemu se věnujete když máte volno? V Kopřivnici a v okolí je docela dost příležitostí ke sportování. Od začátku ledna se pod dojmem sněhových zpráv z domova těžím, že si trošku zalyžuji, ale zatím na to ještě nedošlo a se sněhem to už také není nejlepší. Jinak jsem se věnoval restaurování automobilových veteránů, ale problém je nyní čas a také mi zatím chybí zázemí. Doma u rodičů jednoho veterána máme – rozpracovanou Škodu Populár z roku 1939, která byla naším rodinným vozem. Jméno Petr Vodák si čtenáři spojují s Dakarem, ale vaše závodnické začátky mají kořeny jinde. Svůj první závod –Transsylvania Trophy na Ukrajině – jsem jel s Tomášem Tomečkem jako mechanik spolujezdec v roce 1997 s Tatrou 805. Tady se jedná o takové pomalé závodění. Nejhorší chvíle jsme na stejné soutěži zažili v roce 1998. Tehdy pořadatelé zvolili trasu v Chorvatsku. Tolik hrůzy jsem ještě nezažil. Vzpomínám si, že jsme úsek 30 kilometrů jeli celých 21 hodin. Dá se ta hrůza blíže popsat? Ono to vlastně ani nebylo závodění. Spíše se jednalo o „přemísťování“ vozidla. Stále jsme se někam vytahovali nebo spouštěli pomocí navijáku. Vždy, když jsme si mysleli, že už to pojede samo a všechno nářadí jsme sbalili, tak jsme se sice rozjeli, ale záhy jsme opět nejeli. Následoval celý ten kolotoč znovu – všechno potřebné vybalit, vytáhnout se a spouštět. A tak to trvalo celý týden. Jak to bylo s vaší dosavadní dakarskou účastí?

Fotogalerie

V roce 1999 jsem měl fungovat jako letecký mechanik, ale nakonec z toho sešlo. Další rok 2000 jsem už byl spolujezdcem – mechanikem Tomáše Tomečka v odtrém voze spolu s Brazilcem André Azevedem, který měl roli navigátora. Azevedo byl vlastně zástupcem hlavního sponzora, díky němuž jsme ten rok mohli závodit. V závodě jsme se drželi na špici – na 2 místě až do předposlední etapy, ve které nám 150 kilometrů před cílem praskl šroub páky řízení. Oprava nás stála ztrátu přes 78 minut, ale nevzdali jsme se naděje alespoň na třetí místo. Poslední etapu jsme jeli jako o život. Bronz nám tehdy vyfoukl Rus Kabirov s Kamazem o osudných 5 vteřin. Vloni jsem řídil doprovodnou tatru Tomáše Tomečka, který nakonec po skoku a následných technických problémech do Dakaru nedojel. Tehdy jsem poznal blíže africkou krajinu, projížděl místy, kde se normální smrtelník jinak těžko dostává. Co ve vás zanechalo silný dojem z Dakaru 2002? Dojmů je opět spousta, ale letos mě asi nejvíce udivovali mauretánští velbloudi, kteří se dost často bavili tím, že v pravidelných rozestupech čekali u silnice na projíždějící asistenční vozidla. Když se k nim vůz dostatečně přiblížil, tak mu vběhli do cesty, rychle se otočili a utekli. No a někdy také neutekli. Řidiči starejte se jak umíte. Profil: Jméno: Petr Vodák Narozen: 10 března 1970 (Ryby) Stav: svobodný Děti: zatím žádné Bydliště: Kopřivnice Oblíbené jídlo: talíř dobré domácí polévky a k ní 5 slaných rohlíků Oblíbená barva: modrá Nejlepší relaxace: dobře se vyspat a lehce zasportovat (volejbal, běh, jízda na kole, lyžování) Ideální auto: prostorné, pohodlné a spolehlivě jezdící Ideální žena: pohodová, vyšší, dlouhovlasá Obvyklý víkend: v současné době je to vlastně příprava závodní techniky, jinak také občas výpomoc u rodičů na chalupě nebo někam vyrazit Obvyklá dovolená: s dobrou společností vyrazit kamkoliv, kde to neznám Dovolená snů: platí také předchozí odpověď, ale konkrétně by to mohla být jižní Afrika Dobrá vlastnost: vytrvalost Nejvíce nesnáším: závist a chronickou nedochvilnost Nejvíce si cením: zdraví Nejhorší chvíle: účast v závodě Supersylvania Trophy 98 v Chorvatsku, který byl únavný a nesrovnatelný s Dakarem. Tam jsem si šáhl skoro na dno svých sil Nejhezčí zážitek: žádný mě nenapadá, spíš si vzpomenu na drobné radosti Dárek, z kterého jsem měl největší radost: nedávno jsem dostal od rodičů fotoalbum, které zachycuje okamžiky z mého života od narození po nedávnou minulost. Muselo jim to dát hodně práce, protože se probírali stovkami fotografií Rozhovor připravila: Eva Boháčová

(Všechny články v kategorii Telefonica-Dakar 2003) (Videa z Telefonica - Dakar 2003) Celý článek Vypravili jsme expedici na evropskou část Dakar Telefonica 2003 . Viděli jsme kompletní naše posádky před odjezdem z republiky, zúčastnili se přejímek a startu v Marseille, viděli horskou etapu v Chateau de Lastoure u Narbonne, písčitou etapu na pláži v Castellone. Přivezli jsme si spoustu fotografií, filmů, autogramů, zážitků a ... a také nové přátele. Hlavním partnerem portálu Dakar.cz je internetový obchodní dům Hocker

Zahradní osvětlení|Benzínové zapalovače| Kuřácké potřeby|Ocelové šperky|Luxusní dárky|Zapalovače Zippo, Zippo online|Katnevalové masky a kostýmy|Svítidla Cucina VO|Svítidla a osvětlení online|Marathon Paříž-Dakar

Kuchyňská svítidla Cucina...

Zapalovače Zippo Zippo zapalovače klasika on-line Karnevalové kostýmy a masky pro karneval | Svítidla a osvětlení